“Prevenirea şi corectarea pãrãsirii timpurii a şcolii”

La Casa Corpului Didactic Mehedinţi, în urma a trei zile de pregãtire teoreticã a cursanţilor, s-a încheiat o etapã a proiectului “Prevenirea şi corectarea pãrãsirii timpurii a şcolii”. Obiectivul proiectului este acela de reducere a abandonului şcolar şi în acest sens ne-am fixat o ţintã îndrãzneaţã: 2400 de copii (preşcolari şi elevi) cu diverse dizabilitãţi (autism, probleme de auz, de vorbire, locomotorii şi diabet) şi cei proveniţi din mediul rural, precum şi a altor categorii expuse riscului de abandon/pãrãsire timpurie a şcolii şi tot atâţia pãrinţi sau tutori, şi 400 persoane din cadrul personalului implicat în dezvoltarea de programe de prevenire a fenomenului de pãrãsire a şcolii.

Scopul proiectului este utilizarea unui cadru adecvat de acţiune (dezvoltare de soluţii educaţionale alternative, crearea unui grup de profesionişti pentru implementarea acestora în cadrul unor tabere/tabere de varã/ateliere de lucru şi furnizarea de competenţe, abilitãţi), dar şi a unei orientãri specifice pentru tinerii cu dizabilitãţi, persoane expuse fenomenului de pãrãsire timpurie a şcolii în vederea prevenirii şi combaterii acestuia.

79 de mediatori şcolari au urmat 20 de ore de pregãtire practicã din programul de formare al cursului ,,Mediator şcolar“ din cadrul Proiectului “Prevenirea şi corectarea pãrãsirii timpurii a şcolii”, proiect derulat în parteneriat cu Fundaţia Culturalã “Delta” şi Inspectoratul ªcolar Judeţean Mehedinţi.

Urmeazã cea de-a doua etapã, cea de follow-up, în care mediatorii vor identifica copii care se încadreazã în situaţiile-problemã cu risc crescut de abandon şcolar prezentate în descrierea proiectului. Ei vor facilita participarea acestor copii din Mehedinţi (în jur de 500 de copii din judeţ) la ateliere de lucru la finalul cãrora fiecare elev va primi 100 lei. Tutorii care vor însoţi copiii la atelierele de lucru, organizate în parteneriat cu Fundaţia Culturalã “Delta”, vor beneficia de servicii specializate de consiliere psihologicã.

Dupã aceastã perioadã de implementare a proiectului, va avea loc evaluarea finalã a participanţilor la cursul de “Mediator şcolar”, în urma cãreia vor fi certificaţi de cãtre CNFPA şi abilitaţi ca mediator şcolar.

Tags: